Psssttt.... Glimma här...


... nu var det ett tag sedan matte la ut lite om vad som händer i mitt liv...
Så, jag tar helt enkelt saken i egna händer idag...

Det har faktiskt hänt en del här hemma, fastän de inte är några märkvärdiga saker... så får jag vara med om en hel del nya grejer!

För de första... Ante har varit puts väck borta, i flera dagar... Tycker han var lite taskig som bara stack så där, och inte kom hem till mig på sina näst intill dagliga besök... Men tydligen har han varit på något ställe som dom kallar för lassa... Hörde bland de värsta jag hört... att Ante till och me missat en hemmamatch me AIK... och då kan han ju inte ha varit kvar här istan iallafall... För de händer ju bara inte, att han missar en enda match!!!!!  ;)

Men så en dag förra veckan så åkte vi till honom med middag, och då hade han precis kommit hem!
Äntligen... var hela familjen samlade igen, och allt är som vanligt igen!  Jag har såååå tur, för när det gäller Ante, så har jag lärt mig att jag minsann bara måste få komma upp i hans famn... Det är den enda som dom nu för tiden godkänner att jag hoppar på... Och ni må tro att jag tar tillfället i akt och ser till att komma upp i famnen och blir myst med!!!

Passade även på att söka upp några små blomsterdekorationer att leka med hos Ante...
och givetvis var kameran ett måste...
image120


De här med löv... mina vänner... de är bland de bästa som finns.... Och jag lovar er... jag tar ALLA tillfällen jag får!!

image113

image114

image115


Och sen har jag och Husse haft en liten diskussion...
Och helt ärligt... jag förstår inte varför han inte tror mig i de här fallet....
En dag när Husse lämnat mig själv en liten stund på baksidan, så såg blombänken ut så här när han kom tillbaka...
image117

Och jag lovar... det var Kajsa (grannarnas hund) som grävde så här...
Inte jag!!
Men husse talade snabbt om att han inte gick på de där... samtidigt som han pekade runt vår gård, som nu mera är inhängnad med nät, och inte ens Kajsa kommer sig in!! Helt plötsligt så menar han att det bara är jag som kan hållas skyldig för denna händelse...
Jaja... han kanske har lite rätt iallafall... men bara lite då!! ;)


Sen har vi varit till stugan... MIN ÄLSKADE STUGA.... om ni bara kunde fatta vad jag trivs där....!!!!!!!!!!!!
Men den här gången var det sig inte riktigt likt där uppe...
Det var nämligen helt vitt... min annars så gröna och härligt gräsmatta där, var helt borta... och täckt med ett vitt lager av något blött och kallt...
Men, de hindrar ju inte mig att springa runt som en tok för de.... Jag tänkte inte ens på att de där vita var där...

image119

image118

Och som vanligt när vi kommer hem från stugan, så är det vila som gäller för min del... Helt själv-valt!! ;)

image116


Sen förstår ni... har jag ju äntligen fått träffa mattes katter igen....!!!
Ojoj... de är fina små prylar de där! Skulle sååååå gärna vilja leka med dom!
Jag älskar nya kompisar... men dom är lite på sin vakt än...
och dom skyller på att de är för att jag är valp än, och himla busig!!  Tids nog så...  *längtar*

image124
Tjena kompis Alia... kan du inte komma ner och leka lite???

image126
Här sitter jag så vackert och väntar... och väntar....

Men hallå där...
image127
... nu är ni ju två stycken!! Visst sjutton kan väl nån av er komma ner och leka lite...
Bara liiiiiiiite!!????????????? Jag är inte farlig... jag är jättesnäll ju!!


Nänä... ni verkar ju onekligen inte leksugna... så jag tar väl saken i egna händer, och
roar mig själv på mitt eget sätt...
Ett litet litet äpple... alltid nått skoj man kan göra med de!!
image122

image123

image125


Och sen ligger jag väl här och väntar på att ni ska komma ner...
Väntar och väntar och väntar...
image129
... och väntar....





Nybadad...


Idag blev de ett litet träningsbad igen...
Hon är såååå duktig när det gäller badningen! Hon går bara in i duschen och sätter sig...
vill gärna dricka lite ur duschen, och sen inväntar hon att hon ska bli klar!!
Det är så härligt ... man behöver inte oroa sig över att det ska bli nån kamp i duschen
och att hon ska behöva vara rädd... utan hon tar de hela med ro!!!

Och sen provade vi något nytt idag... vi ställde henne på köksbordet när det var
dax för föningen! Nja, jag skulle ljuga om jag sa att hon älskade de....
Men hon var ändå lugn och fixade de hela. Hon tyckte de va lite konstigt att
behöva stå på bordet, och kände sig lite obekväm i den situationen...
hon trivs mycket bättre med fönen när hon får ligga
på golvet... på alla handdukar och mysa!!

Och de ska verkligen vara så knööööligt som möjligt!!!
image107
Men rädd för hårtorken, de är hon inte!!!

Sockersöt och nybadad!!
image108

image109

image110


Och när vi sedan hade fått Glimma torr och fin, så ville hon så klart lägga sig och mysa
på en nytvättad filt... och jag och mamma passade på att provsmaka den nybakade
kladdkakan med innehåll av Baileys.... Gissa om de var ett perfekt avslut på bad-dagen!!!  ;)
Supersmarrigt!!!!!
image112


Avslutar dagens lilla bloggande, med en nybadad snygging!!!  ;)
image111



De dyraste kopplet...


... vi haft är de som ligger på bilden här nedan....
13 år gammalt, men värt flera hundra!!!!!!!

I de lugnaste vattnet...
händer de mesta...!  ;)

image98

De här kopplet har varit betydligt längre... närmare bestämt 80 cm längre...
Som ni ser så är det bara kedjan kvar...
Farligt för valpar, svar ja... men vissa gånger går det vägen och slutar lyckligt!!!

Glimma låg i bakluckan på bilen, och tuggade på vad vi trodde, ett nytt tuggben...
När hon sedan skulle få komma ut och kopplet skulle på, så var kopplet borta...
de enda som fanns kvar var detta... filtar skakades och mattor lyftes... men nä,
de fanns inga koppelbitar där...
Med andra ord... hon hade ätit upp de!!
Efter att ha haft vuxen hund i många år, så är det lätt att av gammal vana
lägga kopplet i bakluckan när man satt in hunden där...
Men de kommer nog aldrig mer att hända!!  ;)

Och som vanligt när något sånt här händer, så är det ju så klart lördag och jourtid
hos veterinärerna! Men, de är värt varenda öre att få hjälp en sån här gång.
Och eftersom att vi så snabbt förstod vad som hade hänt, så ringde vi direkt,
 och fick komma in efter ett tag....
Hon fick en liten "kräkspruta"... och gissa jag log och kände lycka när jag såg
de lila små läder koppelbitarna komma, en efter en!!!

De hade säkert gått vägen att komma ut den normala vägen också...
Men som sagt, vi visst i tid vad som hänt, och då fanns de ingen anledning att inte
göra de man kunde... istället för att vänta och se om de hade gått den normala vägen!
Och den här gången lyckades de!!!

När vi kom hem igen, så bäddade vi ner henne i bia-bädden, så att hon skulle få
kurera sig lite från sitt illamående.
image99
Men hon hade inte ro att vara sjuk och ligga still... så hon gick och satte sig
vid matskålarna istället, och tittade lite snett på oss och tyckte att de var
oooooooootroooooligt  tomt i skålen!!!!!!!!!!!!!!!!

Men annars, så är hon samma "gamla" underbara Glimma!
Hon är så hjälpsam så, när det gäller trädgårdsarbete.... och älskar att
få vara ute på gården!!

image100

Potatisar... dom kan man ha jätteskoj me!!
image101

Undrar vad hon vill säga med de här... pinnen e hämtad matte???
image103

Krattan på Mobacken får sin dagliga rejäla utskällning av Glimma...
image105

Och finns de inte tillräckligt med pinnar på marken....
Ja, då får man se till att plocka ner dom!! Hon har rätt härlig stil, den lilla tjejen!
image106

Sen har vi nu provat på att gå på stan en liten snabbis!
Väldigt spännande med så mycket folk och rörelse... men jättebra träning!!
Vi träffade en tjej som hade en goldentös från Piteå och hon var 7 månader nu...
Och lite lek och bus blev de allt mitt på torget...

Rätt roligt möte de där... För den tjejen hade en kullsyrra till våran Dessie!
Och där möttes vi nu, 13 år senare, med var sin ny stjärna!!!  ;)

Avslutar dagens blogg med en snygg höstbrud!!  ;)
image102



Grävling eller Golden...



image93

Ja, precis som de står skrivet...
Det blev nämligen ett besök i stugan samma kväll...
Och som tidigare... hon bara ÄLSKAR att vara i stugan... och hon blir väldigt hjälpsam, den
lilla fröken!!

Den här gången var det dax att ta upp morötterna... och hon var som ni förstår...
INTE sen med att hjälpa till!!

Klicka på bilderna för att se de små filmsnuttarna

image94


image97


Sen... de här med tuggben... de älskar hon verkligen...
Men hon är vääääääääääääldigt kräsen på vilka ben som duger... och visar verkligen
vad hon tycker om dom dåliga....
Se här... på filmsnutten... & kom ihåg att ha ljudet på!!!
Hon verkligen HATAR de benet, och skäller ut de varje gång hon ser de!!!!!!!

image95

De här föll henne mycket bättre i smaken...
image96

Sen har hon också varit hit hem till mig och hälsat på!!
Hon tyckte nog allt att de var lite småläskigt att vara ute i trapphuset...
Men väl inne i lägenheten var allt som de skulle...

Hon tittade lite konstigt på den stängda vardagsrumsdörren, och funderade
vad det var för ljud som kom därifrån...

När jag sedan släppte ut alla 3 katterna, så var ju dom självklart nyfikna på
vilka gäster vi hade hemma. Och som dom Raggisar dom är... så gick dom runt och
kollade in alla....
Glimma fick sitta i husses knä och titta på dem. Hon såg så söt ut där hon satt!!
Men jag lyfte upp dem alla så att dom fick hälsa på varandra och det var inga
problem alls!      Nos mot nos... och inget morr och fräs!!
Så nästa gång får vi utöka "lära kännandet" till nästa nivå!!
Vill verkligen att detta ska gå lugnt till väga så att ingen blir rädd...
Jag vill ju såååå gärna att de ska funka, så att Glimma kan bo här också ibland!!!




RSS 2.0