Långhelg...


.... de är ett nytt begrepp i mitt liv... men jag måste säga, att jag ÄLSKAR det redan!!
De har den här gången inneburit att de varit en lång helg, med hela familjen samlad!
Och de gillar jag verkligen!
Och de bästa av allt... helgen är ju inte slut än!!
Hörde av matte att jag ska få komma hem till henne och katterna på söndag... det är dax för lite
"mitt-på-dagen-fika" då, och de gillar jag...
Kanske kan dom söta Raggisbrudarna leka lite me mig... bara lite!!!!
För helt ärligt... dom ser väldigt lekvänliga ut!!  ;)

Fick höra talas om den här helgen för några dagar sedan... och att det skulle innebära en ny bekantskap!
Jag skulle ju Äääääääääntligen få träffa familjens "Kusin Adam"... som jag hört såååå mycket om, och bara gott då!!

Helt ärligt så misstänkte jag i ett tidigt skede att detta kommer innebära ett helgbad... Och mycket riktigt, på onsdagen bar det iväg upp i duschen...
Sagt och gjort... Jag är ju så snäll att duscha så det är nog en baggis i mattes ögon...  Hon brukar säga de att..
-Tänk om mina katter gick så här smidigt att bada... då vore de ju en dans på rosor!!

Men de mysigaste av allt, är ju fortfarande efteråt... när jag får ligga på golvet och mystorka med en massa handdukar!! Gillar verkligen att tumla runt där!!
image131

Däremot så funderar jag varför de här med hårtokningsmomentet blir längre och längre för varje gång!
Matte säger att det beror på att jag blir större och större och får mer och mer päls som ska torkas... Och ja, det ligger nog något i de också!!   Nu har ju den värsta bäbispälsen lossnat, så det blir inte lika mycket hårkalas som tidigare!  ;)

Men som sagt... så kom då torsdagen och när ringklockan plingade sitt vanliga pling... så förstod jag...
De måste ju vara den där omtalade Adam som kommer nu!! Och YES... jag hade rätt!!
Där stod han nu i hallen och tittade på mig med sina blå... Och så har han mage att säga...
-Såååå underbart söt hon är... men jag trodde nog allt att hon skulle vara större!!!!!
-Men de må jag säga... hon är då så lugn och fin och inte flamsig när hon hälsar!
Gissa om man blir stolt över sig själv att få höra att man inte är flamsig....  ;)

Ja, jag har ju fått börja lära mig de här nu, att det hjälper ju inte att jag hoppar och klänger när det kommer folk, för dom hälsar ändå inte på mig förrän dom själva vill!!  Men man brukar ju säga, Bättre sent än Aldrig... Och jag håller helt enkelt med!!  ;)

Under fredagen så åt de tvåbenta en massa god och fin mat... men då undrar ni säkert vad jag fick ta mig till....
Jo, jag fick så snällt sitta utanför vardagsrummet och vänta på att dom skulle komma ut och umgås med mig mellan varven, vilket dom ju självklart gjorde....
För vem kan motstå mina bruna Goldenögon....
Denna mycket omtalade "Kusin Adam"... hade ju massa energi över till mig också... och vi passade på
att leka ihop oss lite... Och det är ju såååå roligt när någon bryr sig!!

Här sitter jag... Sockersöta "lilla" Glimma med min tuggring...
image133

Som tur var, så fick jag en ny tuggring att sysselsätta mig med... och ni må tro att jag hade fullt upp med den!!

image132

image134

Efter en lång och trevlig dag så blev de ju som vanligt dax att krypa till sängs också....

Och ni må tro att jag blev lite lätt förvånad när jag kom ut tidigt på morron för att uträtta mina behov....
Det var ju vitt där ute på gården... Precis lika vitt som de var i stugan när jag var dit sist...
Har faktiskt lite svårt att förstå vad detta vita puder ska vara bra för... men okej då, ligg där då, jag bryr mig inte så mycket om de... utan fortsätter leta upp mina löv och pinnar ändå... jag vet ju att dom finns där under!!
Och lite roligt var det allt när matte började slänga små så kallade snöbollar till mig... Men de gäller att vara snabb på att se vart dom far, för fort försvinner dom i den vita massan på marken!!

image138

image139

image137

image135

Nä, sorry... nu har jag inte tid att skriva mer... Måste dra vidare på nya upptåg....
image136

Ha en fortsatt trevlig Halloween helg!!
Dom brukar ju säga Bus eller Godis...
Men i mitt fall ska ni veta att det är mycket av både Bus & Godis!!!!!





Kommentarer
Postat av: Annika

Hoppas att helgens "mitt på dagen fika" har gott bra, Glimma verkar ju så käär i "raggisarna".
Fuskigt att ni har fått snö, här är det bara grönt och Skimra är så avis på Glimma ...

Ha en bra vecka och massor av kramar till hela familjen. Nu börjar vi sakna er på riktigt...kraamz:)

2007-11-05 @ 09:49:32
URL: http://www.tjarhovets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0