Min tand e lös ...


den e jättelös... och när jag tappat den är jag en gammal tös... ;)   ;)   *nynnar vidare*


Nu var det åter igen ett bra tag sedan jag skrev här... men det beror inte på att mitt liv är helt händelselöst, utan tvärt om... jag har ju fullt upp hela dagarna med aktiviteter och att lära mig om livet... och de mina vänner, är inte att leka med... det är stort... Och även jag börjar bli stor!!
Husse ställde mig faktiskt på vågen i förrgår... och de e knappt så man vågar säga vad den slutade på... 20,2 kg... och jag är ju bara barnet än, tycker dom jag bor med iallafall!!  ;)  Men 4½ månad har jag ju faktiskt hunnit bli!

Och precis som rubriken lyder, så har jag faktiskt tappat massor med tänder nu... Men dom säger att det inte är någon fara... för alla kommer visst tillbaka i en något nyare tappning!
Så, jag får väl hoppas att dom har rätt, för det är lite jobbigt att vara heeeeeeelt utan hörntänder!  Och jag lovar er... det kliar för fullt!!! Och sen är det ju lite småbesvärligt att äta också...
men med tanke på vad vågen avslöjade, så är det nog inte några problem med den mat jag lyckas få i mig!!

image156


För att ta vid där jag slutade sist... Då vi hade en sån där lååååååånghelg... så fick vi ju faktiskt "mitt-på-dagen-fika" under söndagen!
Konstigt tyckte alla, vad jag har lärt mig vissa saker fort...
Jag fattar ingenting... jag menar, när jag kommer hem till extramatte och alla raggisar så är det ju en självklarhet att kolla av läget i lägenheten, och då är ju soffan en självklarhet!! Det nästan lyser lite lycka kring mig, säger dom... när jag lägger mig där och är i centrum!!!  Myyyyysigt!!

image140

image141
Är jag inte vacker... så säg....  ;)

image142


Och vad gäller fikat, så gällde de ju faktiskt mig också!! Det serverades nämligen nått nytt... en ChokladBrowniespaj... och de får verkligen serveras fler gånger... supergott!!!!!image143

image144
Och jag lovar... jag åt med goooood aptit... inte alla dagar man får nått extra inte!!!

image152
Så här gott var de... !!!!!!

image147
Vaddå... va sa du??? Fick jag inte riva sönder de här papperet???  *förvånad*

Och tyvärr så lyckades jag inte fånga katternas intresse tillräckligt den här gången heller...
Tycker att dom är sååååå himla söta, och skulle verkligen vilja få leka lite med dom...
Men, dom sätter sig i sitt höga klösträd och har full koll över vad jag gör! Det är ju nästan så att man börjar tro att dom tycker jag inkräktar i deras hem eller nått!!  ;)
Men det blir bättre och bättre med tiden!! Och lite nyfikna på mig, de är dom allt!!  ;)

Och jag menar... om jag ligger och ser så här oskyldig ut... så borde dom väl komma fram till slut!! ;)

image146

Sen var jag, husse och "extra-matte" ute i skogen igår och gick en härlig sväng... Jätteskoj hade vi! Härligt väder och solen som lyste över oss! Men lite konstigt var det allt... för helt plötsligt så var en av dem borta... och sen fick jag höra en massa ljud och att dom ropade på mig, och då gällde de ju förståss att ta sig dit, snabbast möjligast, för att se va de var för spännande på gång...
Och så där höll de på... flera gånger! Tydligen så tycker dom att det är dax att ta tag i inkallningsträningen på allvar nu... och de e klart, i ärlighetens namn, så har jag väl inte brytt mig så där jättemycket när dom ropar på mig... Jag menar, jag har ju hela livet på mig att komma, och så mycket skoj att upptäcka under tiden, så jag har ju helt enkelt inte tid... Men jag kanske måste börja ta mig i kragen ändå...  :)

image148

image149

image150

Sen så försvann husse helt in i skogen och jag och matte gick en liten sväng i koppel. När vi sen kom tillbaka till platsen där husse försvann, så fick jag ta upp spåren efter honom, och söka upp honom! Och gissa om dom blev glada över att se att jag följde spåren klockrent och hittade husse direkt!! *stolt*

Hoppas verkligen att vi åker iväg på fler sånna här skojiga dagar... jättetrevligt hade vi ju!!!

Sen har vi varit hos Ante idag... och firat. Han har visst blivit ett år äldre... men jag såg då inget annorlunda på honom! Och de där med att fira... Undrar egentligen vad man firar i människovärlden... att bli äldre... är det verkligen nått att fira???... Tja, de var då en trevlig kväll med fika och sånt, så visst, fira gärna fler gånger, jag hänger med!!!
Grattis Ante på födelsedagen!!

image151
Passade på att få igång dom andra lite mellan kaffekopparna!! ;)

image153
Poserar i min favoritsovställning...

image154
Och helt ärligt... Man blir lite trötter av allt firande!! Så nu är det dax att sov vidare...

Ha en fortsatt bra helg, så kanske vi bloggas snart igen!!




Kommentarer
Postat av: Annika

Oj oj hos er händer det,tösen är tandlös förstår jag hi hi hi . Vad det är roligt att läsa om era bravader. Glimma hon är sååå vacker, måste oxå säga att hon är väldigt lik sin mormor !

Härligt att ni tränar det ena och det andra, hon kommer att bli en mycket social och lydig vovve ska ni se.Ni är bara för bra allihopa.

Ha en bra vecka och massor av kramar till er alla..

2007-11-18 @ 20:03:40
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Annica

Hejsan!

Trevligt med besök från dig Paulina.
Härlig läsning från första stund när Glimma är en liten valp till nutid.
En mycket söt och påhittig valp denna Glimma.
Mycket roligt att följa hennes bravader i potatislandet och bland löven.
Lycka till med henne.

Återkommer mer än gärna hit igen.

MVH/Annica

2007-12-09 @ 23:15:49
URL: http://www.guldglimmans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0