Grävling eller Golden...



image93

Ja, precis som de står skrivet...
Det blev nämligen ett besök i stugan samma kväll...
Och som tidigare... hon bara ÄLSKAR att vara i stugan... och hon blir väldigt hjälpsam, den
lilla fröken!!

Den här gången var det dax att ta upp morötterna... och hon var som ni förstår...
INTE sen med att hjälpa till!!

Klicka på bilderna för att se de små filmsnuttarna

image94


image97


Sen... de här med tuggben... de älskar hon verkligen...
Men hon är vääääääääääääldigt kräsen på vilka ben som duger... och visar verkligen
vad hon tycker om dom dåliga....
Se här... på filmsnutten... & kom ihåg att ha ljudet på!!!
Hon verkligen HATAR de benet, och skäller ut de varje gång hon ser de!!!!!!!

image95

De här föll henne mycket bättre i smaken...
image96

Sen har hon också varit hit hem till mig och hälsat på!!
Hon tyckte nog allt att de var lite småläskigt att vara ute i trapphuset...
Men väl inne i lägenheten var allt som de skulle...

Hon tittade lite konstigt på den stängda vardagsrumsdörren, och funderade
vad det var för ljud som kom därifrån...

När jag sedan släppte ut alla 3 katterna, så var ju dom självklart nyfikna på
vilka gäster vi hade hemma. Och som dom Raggisar dom är... så gick dom runt och
kollade in alla....
Glimma fick sitta i husses knä och titta på dem. Hon såg så söt ut där hon satt!!
Men jag lyfte upp dem alla så att dom fick hälsa på varandra och det var inga
problem alls!      Nos mot nos... och inget morr och fräs!!
Så nästa gång får vi utöka "lära kännandet" till nästa nivå!!
Vill verkligen att detta ska gå lugnt till väga så att ingen blir rädd...
Jag vill ju såååå gärna att de ska funka, så att Glimma kan bo här också ibland!!!




Kommentarer
Postat av: Annika

men guuud vad jag skrattat ( 05.12, morgonpigg) så här på morgonkvisten till Glimmas underbara hjälpsamhet i morots landet.Nog är det bra hon får vara med överallt....och det där med alla barnen i skolan, toppen kul!!! vilken social träning hon får tjejen.Åhh jag bara är sååå glad i er alla :)
Men bortskämda fröken till att välja tuggben ha ha ha eller petig kanske hi hi , vilken härlig filmsnutt.
Vi höres idag...vi rings..kraamz

2007-10-03 @ 05:16:30
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Diesel

Hej!
Jag har minsann fått gräva, ja me:) Jag gräver överallt, i gruset, på ängen, på gräsmattan o i koskiten. Sen äter jag allt som jag får upp därifrån marken du skulle bara veta hur gott det är;)
Vi måste ju ha släktträff här nångång, det skulle vara så kul:) Nu ska jag fara ut o leka med min matte o husse. Ha de bra allihopa H/ Diesel

2007-10-03 @ 19:03:01
URL: http://www.wikberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0