Besök hos min förra familj....


Äntligen har jag fått åka upp till Haparanda och träffa min "förra" familj!!
Jag har sett fram emot detta besök väldigt länge, och verkligen tjatat på att få åka upp och busa med syrran...
Och nu äntligen.... i fredags så ringde klockorna tidigt här hemma... och vi packade in oss i bilen....

image171
Jag var väldigt nog med att se till att allt var med... jag menar, jag skulle ju ha mat med mig för en heldag och så.

Väl där, så var lyckan total!! Gammelmatte Annika och syrran Skimra mötte oss i dörren, och jag visste inte vem jag skulle hälsa på först... Jag blev sååååå lycklig över att få se dem alla igen!!
Mamma Wilda däremot, tyckte nog inte att jag skulle flytta hem igen... hon har den teorin, att har man en gång lämnat boet, så ska man klara sig själv...  ;)     
Och det gör jag ju, men ett besök kan ju aldrig skada!!  ;)

Jag och syrran fick vara ute på gården och busa massor... och gissa om jag njöt... varje sekund var lycka!!

image172

image173

Puss på dig syrran... jätteskoj att träffas igen!!
image174

Bäst att vila lite, så orkar vi ännu längre!!
image175

image176

Nu tar jag dig allt.....
image177

image178


Sen lämnade min familj huset, och jag blev kvar där med husfolket och syrran en stund...
Dom skulle ju så klart besöka detta omtalade Ikea... för femtielftegången... fast så klart för första gången just de här året!!  Men eftersom jag hade så kul hemma hos Annika och Magnus, så brydde jag mig inte över att bli kvar där ett tag... Jag visste ju att dom skulle komma tillbaka!! Så pass vet jag då, att dom lämnar inte bort mig i onödan... dom vill ju alltid vara där jag är!! Jämt!!  ;)

Medan dom var på Ikea, så tog Magnus ut mig på en liten prommis för att kolla hur jag skötte mig!
Och jag fick höra sen, när min familj kom tillbaka att jag var jätteduktig och skötte mig finfint!! Dom tyckte att jag var mycket följsam och lyhörd!! *stolt*   
Ja, va trodde dom då... jag är ju Världens Bästa Glimma... så vad annars!!  ;)

image180

Hörde även ett att min familj pratade i bilen på vägen upp till Haparanda, att tänk om hon vill stanna där då, och inte byr sig om oss när vi kommer tillbaka... 
Och jag tänkte hela tiden då att:
- Men hallå... jag tillhör ju er nu... vi är ju en familj nu juuuuu!!!
Och så klart blev jag jättelycklig när dom kom tillbaka, och hämtade mig!!  
Men de är klart, säker kan dom aldrig vara!!  ;)

Sen tyckte Gammelmatte Annika att det skulle trimmas lite päls också...
Sagt och gjort... hon tog fram saxarna och klippte lite!
Jättebra, för nu fick ju extramatte se var och hur man ska klippa... så då kan hon fixa
de här hemma sen!!  :)

Som ni förstår, så hade vi alla en jättehärlig dag där uppe... Jätteskoj att träffa Annika, Magnus... och framför allt Skimra!! Vilket gostroll hon är!! Hon satt på golvet med min extramatte och myste massor!!

Självklart så skulle de ju fotas lite också... och vi försökte oss på en "syskon-bild"...

Är vi inte söta... så säg?!!?  ;)

image170



God fortsättning på det nya året allihopa!!




Kommentarer
Postat av: Urmatte * annika*

Åhh vad läckra bilder du satt hit och det är alltid så roligt att läsa vad du skrivit * skrattar*

Tusen tack för senast och vi måste verkligen träffas snart igen. Jag är såå glad över Glimmas apporterings lust och hur kul hon tyckte det var :) Det ska vi börja träna eller hur, nu är det Paulina bara att vara och inhandla skogs kängor och dummisar :)

Visst får jag oxå "sno" lite bilder av dig...har inte hunnit kolla bilderna på mailen ännu, jobbar...

Vi höres och synes och ge nu en massa kramar till alla...Kraamz

2008-01-06 @ 07:46:28
URL: http://www.tjarhovets.se
Postat av: Anna-Lena

Vad roligt ni haft de:), och syrrorna verkar ju stormtrivas i varandras aällskap:).
Men..vart tog valparna vägen??! hihi..att dom växer fort.
Kram

2008-01-08 @ 09:43:42
Postat av: Paulina

Jadu Anna-Lena... det undrar jag också!! Nån måste ha stulit dem... valparna alltså, och bytt ut dem mot fullstora unghundar...
;)
;)

2008-01-09 @ 00:56:49
Postat av: Anna-Lena

Trevlig helg:)

2008-01-11 @ 10:17:51
Postat av: Annika&Mange

Tuuusen tack för den underbart vackra buketten !!!
Ni är för goa...kraamz

2008-01-14 @ 22:38:57
URL: http://www.tjarhovets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0